viernes, 24 de mayo de 2019

El Cinema Bèl·lic

Adrià Solé   1 Batx c


El Cinema Bèl·lic
El gènere bèl·lic es aquell en que pertanyen pel·lícules y series de televisió que centren la seva historia en guerres i des de la seva invenció, va quedar patent que el cinema podia ser un mitjà que permetés arribar a grans quantitats de gent d'una manera ràpida i relativament senzilla.
Durant la Guerra Civil espanyola els dos bàndols van fer servir artistes per a  tasques de comunicació o el reforç de la moral de combatents i civils.
Durant la Segona Guerra Mundial els països bel·ligerants van continuar utilitzant la pantalla gran com a via per transmetre a les seves tropes i habitants l'esdevenir de la campanya i consciència de les necessitats per a la victòria en el conflicte, tot això gràcies als reportes de guerra.
Anys desprès a causa de la Guerra de Vietnam el cine bèl·lic va anar en decadència, però poc després va tornar a ressorgir, fent que el protagonista guanyi en la pantalla.
Al cap d’uns anys apareix un corrent en que es mostra el soldat com a persona amb sentiments i temors, a més dels nombrosos dubtes que li provoca la guerra.
Característiques
El gènere bèl·lic representa els conflictes armats i fets de militars estratègics i tàctics durant els conflictes en el camp de batalla on sorgeixen espies i defensors d'exèrcits qui utilitzen les seves tècniques militars per vèncer l'enemic.

La representació dels personatges bèl·lics són caracteritzats per l'expressió de sentiments de poder o humilitat.
 
Els antagonistes busquen el benefici de la col·lectivitat i son víctimes dels subjugadors a qui s’enfronten.
Evolució
La primera part abasta des de finals del segle XIX i fins a començaments de la Primera Guerra Mundial (en 1914), on tenim produccions com Tearing Down the Spanish Flag (1898), considerada com una de les primeres produccions del gènere, on ens parlen de la guerra Cubana (1989).
La segona part es centraria en els successos esdevinguts pròpiament a la Gran Guerra, en la qual es van fer films com Over the Top (Over the Top, 1918).
La tercera ens mostra l'esdevingut abans, durant i després de la Segona Guerra Mundial, en la qual es van fer cintes com Confessions of a Nazi Spy (Confessions of a Nazi Spy, 1939).
Finalment tenim la quarta part en la qual veiem els conflictes bèl·lics esdevinguts durant la segona meitat del segle XX, de la qual tenim pel·lícules com Apocalipsi ara (Apocalypse Now, 1979).
El cinema bèl·lic va fer un pas més quan van evolucionar encara més els efectes especials, ja que les escales de les batalles ja no serien locals, mundials o entre espècies, sinó que ara serien entre civilitzacions. El millor exemple d'això és la saga de la Guerra de les Galàxies, la qual va començar en els anys 70 amb Star Wars: Episodi IV - Una nova esperança (Star Wars: Episode IV - A New Hope, 1977).
Avui dia, la producció de pel·lícules bèl·liques es torna a centrar en històries darrere de la guerra i tracta d'explicar-versions més personals dels successos.





 
 
 
 
 





No hay comentarios:

Publicar un comentario